Monday, December 14, 2009

اواخر الشتا !!!

كنا في اواخر الشتاء قبل اللي فات

زي اليومين دول عشنا مع بعض حكايات

انا كنت لما احب اتونس معاه

انا كنت باخذ بعطي واروحله من سكات

والناس فعز البرد يجرو ويستخبو

وانا كنت بجري واخبي نفسي قوام في قلبه

ولحد لما الليل يليل ببقي جنبو

وافضل بعز البرد وياه بالساعات

على سهوة ليه الدنيا بعد ماعشميتنا

وعيشتنا شوية رجعت موتتنا

والدنيا من يوميها يا قلبي عودتنا

لما بتدي حاجات قوام بتاخد حاجات

وسط الشوارع ناس كتيره مروحين

والناس يا قبي هما هما وهوا فين

وانا ماشية باتلفت وبسال كل يوم بيعمل ايه دلوقتي

وبيحلم بمين

والناس فعز البرد يجرو ويستخبو ,

وانا كنت بجري واخبي نفسي قوام في قلبه

ولحد لما الليل يليل ببقي جنبو

وافضل بعز البرد وياه بالساعات

على سهوة ليه الدنيا بعد ماعشميتنا

وعيشتنا شوية رجعت موتتنا

والدنيا من يوميها ياقلبي عودتنا

لما بتدي حاجات قوام بتاخد حاجات

2 comments:

السر said...

كده الدنيا في لحظة وحدة تغير كل شيء ويمكن تعطي أكتر مما تاخد ويمكن العكس، وغالبا زي ما قلتي

جسور سرية said...

العزيزة السر
اهلا بيكي منورة المدونة و الله